
Prawo autorskie w social mediach. Michał Hertel dla Infor.pl
W czasach, gdy każda firma chcąca zaistnieć na rynku musi być obecna w internecie i publikować treści w mediach społecznościowych, a twórcy internetowi coraz częściej i chętniej wchodzą we współprace z markami, pytania o prawa autorskie stają się coraz bardziej aktualne. Czy można wykorzystać zdjęcie z Instagrama w prezentacji firmowej? Czy repostując filmik z TikToka łamiemy prawo? Jak się zabezpieczyć, tworząc content lifestylowy jako marka?
Odpowiedzi na te pytania zawsze udzielamy wszystkim naszym klientom i współpracującym twórcom, zanim rozpoczniemy właściwą współpracę. Okazuje się, że temat ten, tak bardzo ważny i niezbędny dla legalnych działań, budzi wiele wątpliwości. Dlatego Michał Hertel, współwłaściciel agencji Sparky B, podzielił się swoją ekspercką opinią w artykułach na portalu Infor.pl .
Jak chronić prawa autorskie do contentu?
Artykuł na temat treści lifestylowych zawiera praktyczne porady dla twórców i użytkowników. Radzimy każdą publikację traktować jak utwór chroniony prawem autorskim, a w przypadku współpracy z agencjami czy freelancerami jasno regulować kwestię praw do publikowanych materiałów, jeszcze przed ich stworzeniem.
Michał Hertel w tym kontekście zaznaczył, że wiele firm nie zdaje sobie sprawy z prawnych konsekwencji korzystania z cudzych materiałów w social mediach i podkreślił znaczenie świadomości oraz odpowiedzialności przy tworzeniu komunikacji wizualnej online.
Prawa autorskie do treści biznesowych
Kolejny artykuł koncentruje się na problematyce wykorzystywania cudzych materiałów w komunikacji biznesowej. Należy pamiętać podstawową zasadę: sam fakt, że treści są publiczne, nie oznacza, że można je swobodnie kopiować czy wykorzystywać komercyjnie.
Michał Hertel zwraca uwagę na rosnące znaczenie prawnej przejrzystości w relacjach pomiędzy markami, a twórcami treści. Zgodnie z jego komentarzem, jasno ustalone zasady współpracy oraz dokumentacja dotycząca praw autorskich są kluczowe w unikaniu konfliktów i stanowią przewagę konkurencyjną.
– W erze kreatywności na żądanie, firmy szanujące własność intelektualną, budują zaufanie i profesjonalny wizerunek — zauważa Michał Hertel, co- SparkyB.
Komentarze Michała rzucają praktyczne światło na tematykę, z którą mierzy się wiele marek w Polsce. Zarówno dla twórców, jak i dla firm korzystających z treści tworzonych przez innych, zrozumienie praw autorskich to dzisiaj nie wybór, a konieczność.
Zachęcamy do lektury pełnych tekstów na stronie Infor.pl, do których linki podajemy poniżej:
—-
Jeśli borykasz się z tematem praw autorskich do contentu w socia mediach, skontaktuj się z nami – na pewno znajdziemy najlepsze rozwiązanie.
+48 503 964 806
Dodaj komentarz