Konsumenci wolą treści tworzone przez innych użytkowników. Przykłady realnych działań
Konsumenci coraz częściej zamiast słuchać komunikatów marek, zwracają się ku opiniom innych użytkowników. Firmy, które potrafią wykorzystać ten trend, mogą wzmocnić swoją pozycję, angażując społeczność i budując autentyczność swoich działań. Dlaczego tak się dzieje i jak marki mogą na tym skorzystać?
Zrozumieć proces zakupowy klienta
Decyzje zakupowe stanowią istotny czynnik opiniotwórczy i mają duży wpływ na samoocenę konsumenta. Ci poszukują potwierdzenia swoich wyborów – chcą wiedzieć, że inni użytkownicy są również zadowoleni z zakupu. Badanie „Retail Performance Ranking 2023” pokazało, że najważniejszym kryterium dla polskich konsumentów jest zaufanie – miało ono wpływ na 16 proc. decyzji zakupowych. Na kolejnych miejscach znalazły się szeroki wybór (11,8 proc.) i stosunek jakości do ceny (10,4 proc.).
Ale jak zdobyć zaufanie klienta w morzu podobnych ofert?
Okazuje się, że Polacy oczekują, by firmy poruszały kwestie ważne dla swoich konsumentów i pracowników – aż 72 proc. badanych uważa, że marki powinny aktywnie angażować się w takie tematy. Dzięki współpracy z twórcami treści, którzy reprezentują wartości zgodne z filozofią marki, firmy mają szansę nawiązania autentycznej relacji z odbiorcami. Kwestie takie jak równość, zrównoważony rozwój czy inkluzywność stają się coraz ważniejsze dla konsumentów. Marka, która potrafi przedstawić, że rzeczywiście dba o te aspekty, buduje w oczach klientów wiarygodność. A pomocne w tym wszystkim mogą być treści współtworzone z użytkownikami, czyli UGC.
UGC, czyli User-Generated Content, to treści tworzone przez użytkowników, które opierają się na ich osobistych doświadczeniach z produktem lub usługą. Mogą to być opinie, zdjęcia, filmy lub wideo-recenzje publikowane w mediach społecznościowych (przykłady tutaj: https://sparkyb.pl/dla-marek/) Te treści postrzegane są jako bardziej autentyczne niż tradycyjne formy reklamy, co sprawia, że konsumenci chętniej im ufają. Publikacje wysokiej jakości treści na „realnych” kontach budują wiarygodność marki, szczególnie jeśli twórcy od dłuższego czasu tworzą treści spójne z jej wartościami. Jednak kluczem jest jakość.
UGC od SparkyB
Przykładem skutecznej kampanii opartej na UGC, którą mieliśmy okazję realizować jest kampania dla marka Oeparol. Firma, znana z naturalnej pielęgnacji, postawiła na edukację klientów o korzyściach płynących z używania produktów zawierających olej z wiesiołka. Dzięki autentycznym historiom użytkowników i angażowaniu społeczności, marka odnotowała 75% wzrost zasięgów na Instagramie w okresie od maja 2023 do lutego 2024 roku. Podobne działania przeprowadziła marka Dax Sun, której kampania letnia przyciągnęła 200 nowych obserwujących w ciągu zaledwie 6 dni i zwiększyła zasięg o 80%.
Budowanie zaufania to długotrwały proces, a UGC połączony z mocą sieci Sparkusów może pomóc w przyspieszeniu efektów. Zapytajcie nas, jak może wyglądać kampania dla Waszej marki: https://sparkyb.pl/kontakt/
Dodaj komentarz