Budowanie zaangażowanej społeczności marki beauty na przykładzie Avon

Jak stale powiększać społeczność wokół marki beauty? Działania na rzecz Avon, jednej z wiodących firm kosmetycznych, przynoszą świetne wyniki. Wzrost zasięgów o 40% na Instagramie, zwiększenie zaangażowania o 30% i wzrost liczby wyświetleń o 189% na TikToku – to imponujące liczby będące efektem precyzyjnie zaprojektowanych działań i strategii stałego angażowania nowych i już pozyskanych użytkowniczek/ów.

Współpraca pomiędzy SparkyB a Avon rozpoczęła się w pierwszym kwartale tego roku. Naszym zadaniem było zwiększenie zaangażowania użytkowników na profilach w mediach społecznościowych marki. Przyjrzyjmy się bliżej niektórym aspektom działań na rzecz AVON.

Przepis na wzrost zaangażowania

Pierwszym kluczowym elementem naszej strategii było skupienie się nie tylko na tworzeniu kreatywnych treści, ale także na ich odpowiednim dopasowaniu do oczekiwań i preferencji społeczności online. Przyjrzeliśmy się dokładnie społeczności wokół Avon – również tej, zaangażowanej, pozostającej w relacji z marką za pośrednictwem konsultantek, ale niekoniecznie będące w Avonowym „uniwersum” w mediach społecznościowych. Przeanalizowaliśmy również aktywności Avon w kampaniach Inlfuencerskich  oraz reakcje użytkowników na te materiały, co pozwoliło nam dobrze zrozumieć, jakie treści są dla użytkowników interesujące i wywołują ich reakcję.

Dodatkowo, nasz zespół kreatywny skrupulatnie monitorował trendy w branży beauty i social mediach, aby dostosować treści do wymagań algorytmów i oczekiwań użytkowników. Dzięki temu byliśmy w stanie zapewnić Avon unikalną pozycję na rynku.

Przygotowując content dla marki nie podążamy ślepo za trendami. Są one bardzo ważne, ale treści powinny przede wszystkim być spójne z firmą. Zależy nam na autentyczności i to jest kolejny element, który uwzględniamy w pracy z klientem – mówi Karina Hertel, CEO SparkyB.

Od momentu podjęcia w listopadzie 2023 r. decyzji o współpracy, mieliśmy miesiąc na powyższe analizy, doprecyzowanie samej strategii i przygotowanie tematycznych rozwiązań taktycznych. W grudniu rozpoczęliśmy przygotowywanie treści na pierwszy kwartał obecności Avon w social mediach pod naszym nadzorem.

Jednym z kluczowych aspektów dobrej współpracy z klientem, a tak zdecydowanie wygląda to z Avon, jest jasne określenie oczekiwań, przejrzysty harmonogram i planowanie działań z odpowiednim wyprzedzeniem – mówi Michał Hertel, współwłaściciel agencji SparkyB. – Przygotowywanie treści z odpowiednim wyprzedzeniem i zgodnie z planem, a nie na ostatnią chwilę, pozwala na utrzymanie wysokiej jakości, daje czas na ewentualne poprawki czy dopracowanie copy. Uzgodniony proces akceptacji, wykorzystujący dostępne narzędzia i technologię nie wstrzymuje procesów kreatywnych. Działając w oparciu o kalendarz publikacji, planując aktywności w cyklach kwartalnych, widzimy jak zmienia się Community zgromadzone wokół profili Klienta i możemy nim lepiej zarządzać. A efektem są rewelacyjne parametry, jakie osiągnęliśmy w pierwszym kwartale 2024.

Treści profilowe to przede wszystkim nowoczesne i angażujące foto i video, dostosowane do poszczególnych platform w mediach społecznościowych. Treści te nie są jedynie opublikowane na profilu marki. Dzięki naszej technologii i współpracy z tysiącami użytkowników mediów społecznościowych, zarządzamy organiczną republikacją tych materiałów. Oznacza to, że w krótko po publikacji użytkownicy mediów społecznościowych udostępniają treści marek, które lubią. Tak angażujące treści określamy jako nadcontent, czyli takie, które żyją znacznie dłużej niż zwykłe i dają lepsze zasięgi.

Jak się robi wzrosty o 189%?

W pierwszym kwartale 2024 r. koncentrowaliśmy się na dwóch platformach – Instagramie i TikToku. Profil Instagramowy Avon jest prowadzony od kilku lat, jednak nigdy do tej pory nie notował tak dużych kwartalnych zmian w wymiarze wartości bezwzględnych.

Porównując pierwszy kwartał 2024 roku ”reach” – zasięg, czyli liczba unikalnych użytkowników- odbiorców profilowych treści Avon zwiększyła się o 40%, natomiast „impressions”, czyli całkowita liczba odtworzeń postów czy stories wzrosła o 28%. Bardzo istotna jest również stała praca nad „zaangażowaniem”. Dzięki bieżącej analizie publikacji, dopracowujemy cały czas treści, aby były jak najatrakcyjniejsze dla użytkowników i zachęcały ich do interakcji. Dzięki temu, na przykład w marcowych publikacjach, osiągnęliśmy bardzo wysokie ER, rzędu 7-11%.

Ważne są również „porządki” jakie przeprowadziliśmy na profilu. W ramach naszych działań zwracamy szczególną uwagę na ogólny look&feel Instagramowego feed’a. Dbamy o jego spójność i wizualną atrakcyjność.

Podsumowując

  • Wzrost zasięgu o 40%
  • Zwiększenie całkowitej liczby odtworzeni o 28%
  • ER poszczególnych postów na poziomie 7-11%

Osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki na profilu Instagramowym, ale jeszcze lepsze na TikToku Avon, który ma krótszą historię.

Na koniec marca 2023, liczba followersów wynosiła 62 000, a w marcu 2024 już 109 000 (wzrost o 75%). Zasięgi postów zwiększyły się aż o 162%. Zanotowaliśmy również więcej reakcji na publikowane treści. Wskaźnik ten wzrósł o 30%. Natomiast całkowita liczba wyświetleń naszych materiałów wzrosła o imponujące 189%. (107 535 003 vs 37 255 903).

  • Zwiększenie liczby followersów o 75% na koniec porównywanego okresu z 62 000 do 109 000
  • Wzrost zasięgów postów o 162%
  • Zwiększenie liczby reakcji na treści o 30%
  • Wzrost liczby wyświetleń o 189%

Te liczby są  dowodem na to, że wdrożona strategia contentowa jest nie tylko skuteczna, ale także we właściwy sposób odpowiada na zmieniające się trendy i preferencje użytkowników na różnych platformach społecznościowych.

Współpraca z SparkyB to nie tylko gwarancja kreatywnych i angażujących kampanii, ale także realnych wyników. Sukces naszych ostatnich działań dla AVON pokazuje, że odpowiednio zaprojektowana i wdrożona strategia contentowa może przynieść znaczący wzrost dotarcia i zaangażowania społeczności. Dlatego jeżeli szukasz partnera, który nie tylko rozumie trendy, ale także potrafi je wykorzystać w praktyce, SparkyB jest idealnym wyborem.

Zapraszamy do współpracy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *